PR w kampaniach crowdfundingowych. Dlaczego jest niezbędny?

MIMI URODA

PR w kampaniach crowdfundingowych. Dlaczego jest niezbędny?

Jedynym sposobem, aby ocenić sukces kampanii crowdfundingowej jest to, ile osób się do niej przyczyni.

Jeśli planujesz zebrać ponad 10,000 dolarów, będziesz potrzebował pomocy poza rodziną, przyjaciółmi i małym kręgiem mediów społecznościowych…

Więc, jak zamierzasz sprawić, by grupa nieznajomych poparła twoją kampanię? Cóż, będziesz musiał zbudować trochę zaufania. Jak zamierzasz sprawić, by ci obcy zaufali Twojej marce? Widzisz, to jest trudna sprawa. W twoich oczach, twój produkt może być najfajniejszą rzeczą od czasu premiery pierwszego iPoda, ale musisz przekonać opinię publiczną, by uwierzyła w to tak jak ty.

Wielu z nas czyta recenzje, zanim coś kupi, prawda? Nie będzie inaczej, jeśli chodzi o Twoją kampanię. Powiedzmy na przykład, że masz zupełnie nowy produkt zrobiony pod wycieczki kempingowe i starasz się skierować go do "tłumu entuzjastów outdooru". A gdyby twoja kampania miała dobrą recenzję napisaną w Esquire lub National Geographic Traveler? Czy uważasz, że to może nadać Twojej kampanii trochę impetu?

Jasne, że tak! PR dla kampanii crowdfundingowych doładowuje finansowo twoją zbiórkę! Nie ma nic lepszego niż relacja w mediach, jeśli chcesz dać swojej społeczności coś do tweetowania i umieszczania na Facebooku, by publicznie wesprzeć i napędzić swoją zbiórkę.

To jednak nie wszystko. Media tradycyjne (TV, radio, prasa), blogerzy i influencerzy mają dużo większy zasięg niż przeciętny człowiek, a jeśli podoba im się Twoja kampania, to możesz być pewny, że podadzą o niej informację do osób, które ich śledzą, dzięki czemu Twoja grupa odbiorców powiększy się o dodatkowych kilkaset procent.

Ale co zrobić, jeśli nie masz żadnych kontaktów z mediami, relacji lub doświadczenia?

Większość ludzi nie ma … Problem polega na tym, że potrzeba dużo czasu, aby właściwe dookreślić swoje potrzeby względem mediów, nie rozdrabniać komunikacji pomiędzy zbyt wiele kanałów, a jednocześnie zbudować z nimi długotrwałe relacje biznesowe. Na początku na pewno najlepiej zdać się na wsparcie i pomoc ze strony agencji, lub osób, które posiadają już kontakty i doświadczenie w tym zakresie. Dodatkowo pomogą one wypracować odpowiedni plan działań i współpracy z dedykowanymi dla Twojego produktu mediami partnerskimi. Zadbają również, aby Twój komunikat był słyszalny i angażujący, nie rozdrobniony i konsekwentny.

Dlatego właśnie crowdfunderzy zwracają się do MIMIGROUP --> agencji marketingowej z doświadczeniem w zakresie digital marketingu i PR'u dla tych, którzy chcą stworzyć świetną strategię marketingową i komunikacyjną, posiadając jeden cel: dobrze przygotowaną kreację i kampanię crowdfundingową dla swojego produktu.

x Drogi Kliencie, w związku z nowym prawem ochrony danych osobowych (RODO), informujemy, że 25.05.2018 zmieniamy politykę prywatności strony/sklepu mimigroup.pl Z nową polityka prywatności możesz zapoznać się tutaj

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Możesz w każdym czasie określić sposób wykorzystywania plików cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Jeżeli pozostawisz te ustawienia bez zmian, pliki cookies zostaną zapisane w pamięci Twojego urządzenia. Zmiana ustawień plików cookies może ograniczyć funkcjonalność serwisu.