Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego w MIMIGroup pomagamy naszym Klientom tworzyć produkty i usługi, które nie tylko sprzedają, ale również gwarantują wysoki zwrot z inwestycji. To podstawa naszego działania i owocnej współpracy.
Komponując strategie marketingowe, zawsze czerpiemy z bogatej praktyki biznesowej i doświadczenia jednako porażek, jak i wielkich sukcesów – komercyjnych i wizerunkowych, w tym zebrania 1 200 000 PLN w miesiąc na produkt, który na tamtym etapie nie był jeszcze gotowy do sprzedaży. Zwycięstwa nie pozwoliły nam jednak osiąść na laurach. Przeciwnie – rozpaliły jeszcze większą chęć osiągania lepszych wyników w sprzedaży. I tak w ramach MIMIGroup przekuliśmy nasze doświadczenia w konkretną usługę dla startupów i firm, które chcą konsekwentnie podbijać rynek, wypuszczać nowe produkty i podnosić poprzeczkę swoimi pomysłami.
I tym sposobem na pokładzie naszego statku znalazł się męski fryzjer BarberHouse z Krakowa. A zatem: Cała naprzód! – bo wiedzieliśmy, że jesteśmy gotowi, by wypłynąć na szerokie wody. Klient pracował z nami od samego początku - od budowy społeczności, przez działania w social media, po długo wyczekiwany dzień otwarcia salonu. Podstawowym wskaźnikiem efektywności, który wyznaczyliśmy była ilość rezerwacji w systemie online na dwa miesiące do przodu. Dzięki sprecyzowaniu jasnych celów stworzyliśmy całą strategię marketingową, popartą danymi z testów w Internecie na podstawie stron typu landing page oraz wtyczek do zbierania maili. Tak opracowane wyniki badań pokazały nam, jak stworzyć Business Model Canvas, ankiety pod Customer Development oraz archetyp behawiorystyczny idealnego klienta.
Czas nabrać wiatru w żagle! Po zbudowaniu Business Model Canvas otrzymaliśmy informację kim są potencjalni zainteresowani, w jakim kanale i jakimi środkami przekazu powinniśmy do nich dotrzeć. Archetyp idealnego klienta pokazał z kolei ciekawą zależność rynku „Suprise”, w ramach którego kobiety kupują usługi barberskie jako prezent dla swoich mężczyzn (przy okazji - bardzo trafiony zresztą). Ale to jeszcze nie koniec zaskakujących wniosków. Analiza badań Customer Development odkryła przed nami niezbadany ląd – nową grupę klientów, jaką są dzieci.
Efektem badań, rekomendacji oraz wdrożenia budżetów mediowych w ramach Social Media w ciągu kilku miesięcy uzyskaliśmy rekordowe obroty, zwiększyliśmy ilość pracowników do 12 oraz wydłużyliśmy czas otwarcia lokalu od 7.00 do 22.00, włączając nowe dni, tj. sobotę i niedzielę. Zanim jednak to się wydarzyło, na 4 miesiące przed otwarciem przeprowadziliśmy już wszystkie badania, stworzyliśmy strategię, w ramach której mogliśmy odpowiednio dobierać reklamy. W dniu otwarcia było z nami ponad 2 tysiące fanów na Facebooku, a system rezerwacji online pękał w szwach na 2 miesiące do przodu. Badania pokazały, że jesteśmy w stanie swobodnie wystartować z wyższą ceną i absolutnie się nie utopić, bo nie zmniejszy to liczby chętnych na usługę. Teraz Barber House ma szansę na dalszy rozwój czyli na pozyskanie franczyzobiorców i na tworzenie własnej marki produktów dla fryzjerów.
BarberHouse to zwieńczenie rzetelnej pracy nad budową silnej i rozpoznawalnej marki oraz przykład spektakularnego sukcesu marketingowego, który dumnie zasila karty naszego portfolio. Jako agencja stawiamy na solidny start otwarcia biznesu, dlatego pomagamy wprowadzać na rynek produkty i usługi, zanim jeszcze będą gotowe. Często korzystamy z platform typu Kickstarter, gdzie zbieramy dla klientów środki na produkcje lub sprzedaż.
Rób rzeczy, z których ludzie będą chcieli korzystać. To prosta zasada, ale również największe wyzwanie każdego przedsiębiorcy. Znalezienie niszy dla Twojej marki jest istotą tego, co robimy. Nasze kampanie crowdfundigowe oparte są na wnikliwej analizie rynku, przemyślanej kreacji i sprawdzonych rozwiązaniach. Niezależnie od tego, czy już prowadzisz firmę, czy dopiero rozpoczynasz wdrażanie pomysłu, pomożemy Ci wystartować z kampanią Twojego produktu.
My stawiamy na wymierną, przemyślaną strategię, która eliminuje błędy, przez które codziennie tracisz pieniądze. Bywa, że Founderzy próbują wprowadzać zmiany produktowe na etapie, gdy jest już na to za późno. Dopracowanie projektu jest procesem długim i pracochłonnym i nie gwarantuje sukcesu, jakim jest sprzedaż. Zawsze liczy się „dziecko”, czyli pierwotnie wymyślony produkt lub usługa.